Helvetes-helg

Ja, det är precis vad jag har haft det.

Fredag: Börjar fint med att jag ska öppna på Carlings kl 9.00. Sätter igång larmet för dom har inte aktiverat min kod, BRA?! Där står jag och svettas och känner mig som en tjuv. Efter att ha lyssnat på ett jäkla tjutande och nästan blivit döv i 20 min, slutar det tillslut och jag kunde börja jobba. Det var hur roligt som helst att jobba ensam. Man lär sig så mycket mer då. Sen kom Lina och det blev ännu roligare. Hon är så otroligt skön :)
När klockan blev 18.00 fick jag springa hemåt, slänga i mig pannkakor och fräscha till mig, för att sedan kl 19.00 börja mitt pass på Koriander. När klockan började närma sig 00.00 trodde jag att jag skulle somna ståendes, men jag klarade det. Så 03.00 var jag hemma och kunde äntligen slappna av..

Lördag: Ingen vila ingen ro. Även denna dag skulle jag öppna på Carlings. Det gick dock lite bättre med larmet denna gång, haha. Var skitnervös.. Var inte så mycket folk ute på stan denna dag, så det blev väldigt lugnt. Jobbade återigen med Lina vilket var tur, för det blir så tråkigt om man inte har roligt (?!). 14.00 gick jag hemmåt och powervilade. Och då menar jag POWER. 18.00 befann jag mig på Koriander för att påbörja ännu ett pass. Det var ju premiär för Korianders bakgård! Provsmakning på nya menyn och gratis drink i baren, inga fel det. Fick stå utanför och jobba som "inslängare". -"Välkommen upp och få en gratis drink och provsmaka vår nya meny!" Det var jag det.
Klockan 22 kom Emmie äntligen. Som jag hade längtat efter att hon skulle komma så vi skulle kunna prata och skoja hela natten. Men icke.. Så fort Emmie kommer så måste jag upp och jobba som glasplockare. Det var tydligen kris däruppe. JAHA, tänker jag, hur i helvete ska det gå till. Lyfta en back full med glas och flaskor ÖVER allas huvuden är inte det lättaste vill jag lova. Hade så ont i armarna och jag var så arg på alla som inte villa flytta sig. Och ont i fötterna hade jag, för jag hade på mig Converse. Inte det bästa att jobba i om man ska vara glasplockare?!
Överlevde nätt och jämt natten. Det var jättemycket folk och en riktigt lyckad kväll, men ack så trött jag var.
Kunde knappt somna när jag kom hem vid 4. Hade så oooont!!

Söndag: Det här blev en riktig lök-dag. Vaknade halv 1, riiktigt skönt att få sova ut. Sen blev det film och pizza.

Idag: Idag går också i slappens tecken. Ska med Viktoria snart till Ikea och sen ska vi ut och gå lite med Frost. Nu måste jag se klart på Extream Home Makeover innan vi ska åka. Ha det bra :)

Och jag hoppas att er helg var bättre än min..

Kommentarer
Postat av: Helena

gud de lät ju helt jävla härligt med glasplockarkväll :) bygga upp muskler på bara en av armarna. eller hänga i garderoben och vara snygg. ses i sommar på jobbe frida! :)

2009-05-25 @ 17:53:36
Postat av: Jenny

Det ar sa ensamt i min sadel

2009-05-26 @ 04:50:20
URL: http://jennybenny.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det ar sa ensamt i min sadel

2009-05-26 @ 04:51:20
URL: http://jennybenny.blogg.se/
Postat av: Frida

Det var INTE härligt Helena! Vi ses i sommar :)

2009-05-26 @ 11:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0